Reactie van een cliënt

Ik ben Michael, vader van 2 kinderen van 9 en 12 jaar woonachtig in Hilversum, sinds augustus 2021 zit ik bij de voedselbank daar ben ik gekomen, omdat ik schulden heb, waardoor ik mijzelf en de kinderen niet meer kan voorzien van dagelijkse boodschappen. De voedselbank voorziet mij van de dagelijkse boodschappen.

Ik heb een budget van € 95,- per week. Hiervoor moet ik mijzelf verzorgen en mijn kinderen, in mijn weekbudget zit ook nog reiskosten. Ik werk bij een Verhuurbedrijf, in Mijdrecht, gebruik ongeveer € 45,- van mijn budget om te reizen naar mijn werk.
De rest van mijn budget gebruik ik om mezelf en kinderen te verzorgen dat is € 50,- per week.

Ik ben erg tevreden met deze hulp, want mijn leven is een stukje aangenamer geworden zodat ik minder stress heb om mijzelf en de kinderen te onderhouden. Ik vind het goed geregeld de voedselbank. Het is een erg uitgebreid pakket, ik noem een aantal dingen zoals: brood, drinken, blikgroeten, schoonmaak artikelen, wc papier, tandpasta ook soms wel eens kleding. Het is ook goed te combineren met mijn werk, de openingstijden zijn in de middag het is voor mij in goed overleg met de contact persoon ook mogelijk mijn voedselpakket op te halen op een tijd wat mij goed uitkomt ivm met mijn werk.

Ook op mijn werk weten ze dat ik in een schuldentraject zit, waardoor ik door mijn werkgever vanuit alle kanten medewerking krijg, mocht het een keertje niet lukken om mijn voedselpakket op te halen, dan kan ik dit overleggen met mijn werkgever of er een collega is die het dan voor mij kan ophalen. Ik ben van mening dat het goed is dat er open communicatie is met je werkgever als je in de schulden zit en je dan ook kan vertellen dat je bij de voedselbank loopt, het is niet nodig om je te schamen.